poniedziałek, 19 marzec 2018 16:00

Wizyta sokólskiej młodzieży na największych w Europie targach maszyn rolniczych [Zdjęcia]

W dniach 15-17 marca 2018 r., grupa 40 osób naszej szkoły (głównie z klas w zawodzie technik rolnik) uczestniczyło w wycieczce na XXIV Międzynarodowe Targi Techniki Rolniczej. Jednak zanim odwiedziliśmy Targi zwiedziliśmy wiele ciekawych miejsc w woj. świętokrzyskim.

Pierwszy dzień pobytu to JuraPark w Bałtowie, gdzie mogliśmy się poznać historię życia prehistorycznych dinozaurów na ziemi bałtowskiej i nie tylko. Po przygodzie z dinozaurami udaliśmy się do Ostrowca Świętokrzyskiego aby odwiedzić Muzeum Historyczno-Archeologiczne, gdzie poznaliśmy historię wydobycia krzemienia pasiastego, który występuje jedynie na tym terenie. Koniec dnia to wizyta w Klasztorze Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej w Świętym Krzyżu, gdzie przechowywana jest relikwia Drzewa Krzyża Świętego. Po tych przeżyciach udaliśmy się do Pensjonatu „Jodełka” w miejscowości Święta Katarzyna, gdzie mieliśmy zorganizowany nocleg podczas pobytu.

Drugi dzień zaskoczył nas przede wszystkim śnieżną pogodą, ale ekipa ZSR śnieżycy się nie boi i dlatego ruszyliśmy realizować plan zwiedzania. Udaliśmy się do Jaskini Raj, podziwialiśmy tam podzieleni na 3 grupy przepiękne stalagmity, stalaktyty i inne nacieki skalne, które robiły niesamowite wrażenie. Po zwiedzaniu spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem i ruszyliśmy do ruin zamku królewskiego w Chęcinach. W zamku tym według legend, w podziemnych lochach znajdują się skarby pozostawione przez Królową Bonę, a na wzgórzach wieczorem pojawia się rycerz cwałujący na czarnym koniu. Następnie udaliśmy się do stolicy województwa, czyli Kielc, gdzie odwiedziliśmy najciekawsze miejsca i poznaliśmy historię tego miasta. Wracając na nocleg odwiedziliśmy jeszcze Muzeum Minerałów i Skamieniałości w Świętej Katarzynie, gdzie znajduje się imponująca kolekcja minerałów, kwarców i kamieni szlachetnych.

Ostatni dzień naszego pobytu to wizyta na Targach. Są to największe w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej targi nowoczesnych maszyn organizowane w halach wystawienniczych pełne nowości, wiedzy i atrakcji. Wystawiało się tu 750 firm z 17 krajów, pokazano 2 000 maszyn rolniczych. Ale oprócz oglądania wspaniałej technologi można było spotkać osoby znane z telewizji, nasza młodzież spotkała Pana Ireneusza Bieleninika, który reklamował maszyny jednej z wystawiającej się firm. Po wielu wrażeniach wyniesionych z Targów i całego pobytu ruszyliśmy w drogę powrotną do domu.

Na koniec chcieliśmy złożyć serdeczne podziękowanie dla firmy
Metal-Fach sp. z o. o w Sokółce za dofinansowanie naszej wyprawy.

Zdjęcia: Zdjęcia: P. Żmurda, K. Żurkowski
Tekst: ZSR w Sokółce

opr. /MG/

Kontakt

SOKÓŁKA TV SP. Z O.O
ul. Sikorskiego 25
16-100 Sokółka

tel: 666 828 883
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.