sobota, 26 maj 2018 10:00

Uczniowie z Dąbrowy Białostockiej zwiedzili miasto Romea i Julii [Zdjęcia]

W przepięknym mieście zwiedzili Plac i Bazylikę św. Marka, Pałac Dożów spacerując po niezliczonej ilości mostów.

13 maja 2018 roku uczniowie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum z Dąbrowy Białostockiej wyjechali w kierunku południowej części naszego kraju. Przekroczyliśmy granice polsko-czeską i czesko-austriacką. Pierwszego dnia zwiedzaliśmy Wiedeń- stolicę Austrii. Spacerowaliśmy po Starym Mieście, m.in. uliczką Kohlmarkt, na której mieszkał Fryderyk Chopin oraz Ulicą Graben. Zobaczyliśmy zimową rezydencję Habsburgów – Hofburg. Zwiedziliśmy Katedrę św. Szczepana, słynną z kolorowych dachówek. Po całodniowym zwiedzaniu zakwaterowaliśmy się w hoteliku Raibl, który mieścił się w pięknej górskiej scenerii.

Kolejnego dnia po śniadaniu i wykwaterowaniu wyruszyliśmy w kierunku Werony. Niestety 3-godzinny korek na autostradzie spowodował zmianę planów. Pojechaliśmy do miasta św. Antoniego - Padwy. Zwiedziliśmy Bazylikę św. Antoniego, Bazylikę św. Giustyny oraz Plac Prato Della Valle. Późnym wieczorem zakwaterowaliśmy się w hotelu Amalfi.

W słoneczną środę transportem miejskim dotarliśmy do portu Sabiano. Skąd statkiem przepłynęliśmy do Wenecji. W przepięknym mieście zwiedziliśmy Plac i Bazylikę św. Marka, Pałac Dożów spacerując po niezliczonej ilości mostów. Po powrocie dzięki upalnej pogodzie mieliśmy okazję skorzystać z kąpieli i plażowania nad Morzem Adriatyckim.

Czwartek rozpoczęliśmy spotkaniem z młodzieżą we włoskim gimnazjum w Lido di Jesolo. Zapoznaliśmy się z włoskim systemem oświaty, z funkcjonowaniem szkół we Włoszech. Tamtejsi uczniowie przygotowali na powitanie krótki koncert fortepianowy. Nasi uczniowie w zamian dumnie odśpiewali hymn szkoły. Po części oficjalnej zostaliśmy podzieleni na 3 grupy. Uczniowie i nauczyciele tamtejszej szkoły oprowadzili nas po pracowniach. W trakcie opowiadali o swoich zainteresowaniach i zajęciach pozalekcyjnych, o współpracy z rodzicami, która odbywa się wyłącznie za pośrednictwem Internetu. W Sali muzycznej wysłuchaliśmy koncertu fletów, na sali gimnastycznej trafiliśmy na lekcję wychowania fizycznego.

Po wizycie w szkole udaliśmy się na zwiedzanie Werony, która swoją popularność zyskała dzięki angielskiemu dramaturgowi Williamowi Szekspirowi. Spacerowaliśmy od rzymskiego amfiteatru Arena przez Piazza dei Signori do Casa Capuletti. Udaliśmy się pod najbardziej znany dom i balkon Julii.

W trakcie wycieczki mieliśmy okazję spróbować włoskich specjałów - makaronów, pizzy, lodów, deserów owocowych. Natomiast w ramach integracji wieczorami po kolacji spotykaliśmy się z młodzieżą z różnych krajów na wspólnym śpiewaniu karaoke.

Podróż minęła przyjemnie i bezpiecznie, dzięki uprzejmości i nieodzownej pomocy panów kierowców z firmy MPJ oraz pana pilota, który zafascynował nas opowiadaniem o najpopularniejszych i przecudnych zabytkach Włoch i Austrii. Przejechaliśmy łącznie 3480 km. Zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni wrażeń wróciliśmy do swoich domów.

Źródło: ZS Dąbrowa Białostocka

opr./WŻ/

Kontakt

SOKÓŁKA TV SP. Z O.O
ul. Sikorskiego 25
16-100 Sokółka

tel: 666 828 883
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.