×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 773.
poniedziałek, 25 wrzesień 2017 17:01

Wyjazd uczestników projektu: "Śladami II Korpusu Polskiego we Włoszech" [Zdjęcia]

18 września czterdzieścioro uczniów i siedmiu nauczycieli z dziewiętnastu szkół województwa podlaskiego wyruszyło w ekspedycję szlakiem bojowym żołnierzy II Korpusu Polskiego we Włoszech.

Wśród nich znajdowało się pięcioro uczniów ze szkół średnich powiatu sokólskiego: Andrzej Karczewski (ZS w Suchowoli), Artur Lapata (ZS w Sokółce), Mateusz Łantowski (ZS w Dąbrowie Białostockiej), Marlena Radkiewicz (ZSR w Sokółce) i Diana Sawko (ZSZ W Sokółce), pod opieką dyrektora Zespołu Szkół Zawodowych w Sokółce - Grzegorza Zalewskiego.

Po całonocnej podróży przez Czechy i Austrię, autokar dojechał we wtorek rano do Padwy, gdzie zwiedziliśmy Bazylikę św. Antoniego (który jest również patronem sokólskiego kościoła). Późnym wieczorem dotarliśmy do miejscowości Fiuggi niedaleko Rzymu, gdzie zakwaterowaliśmy się w hotelu. We środę rano po śniadaniu wyruszyliśmy w kierunku Monte Cassino, gdzie odwiedziliśmy klasztor Benedyktynów i Polski Cmentarz Wojenny, na którym została odprawiona msza sięta w intencji poległych. Po południu przyjechaliśmy do Rzymu, gdzie mimo małej ilości czasu udało się nam zobaczyć Koloseum, Forum Romanum, Panteon i, przede wszystkim, Bazylikę Św. Piotra. We czwartek wyruszyliśmy w drogę powrotną, odwiedzając Polski Cmentarz Wojenny i sanktuarium w Loreto oraz Polski Cmentarz Wojenny w Bolonii. Po kolejnej nocy spędzonej w autokarze osiągnęliśmy Białystok w piątek późnym wieczorem.

Ekspedycja dostarczyła nam wiele emocji, które jest ciężko opisać słowami. W pamięci zostaną nie tylko wspaniałe krajobrazy i ciekawe miejsca, lecz także sporo historycznej wiedzy o roli Polaków w II wojnie światowej.

Wyjazd młodzieży z naszego regionu, choć zorganizowany przez oddział IPN Białystok, sfinansowany został z budżetu Powiatu Sokólskiego, za co jego uczestnicy są niezwykle wdzięczni.

Informację zamieszczono na prośbę Zespołu Szkół Zawodowych w Sokółce

opr./ole/

Kontakt

SOKÓŁKA TV SP. Z O.O
ul. Sikorskiego 25
16-100 Sokółka

tel: 666 828 883
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.